Po prawie dziewięciu miesiącach od złożenia wniosku z 20.06.2016 roku Główny Urząd Miar dostarczył mi wyjaśnienia:
decyzje:
i poinformował o wszczęciu postępowania z urzędu:
Uważam je za bardzo ważne dla siebie jak i dla wszystkich obywateli.
Wnioski jakie się nasuwają należy wyciągnąć samemu po zapoznaniu się z pełnymi treściami wyżej przytoczonych fragmentów dokumentów – tutaj ich treść. Zwrócę uwagę tylko na kilka kwestii natury ogólnej:
GUM może się mylić i źle wydawać decyzje;
Na obecną chwilę, Okręgowe Urzędy Miar są wyposażone w przyrządy które są w stanie dostarczyć informacji o błędach pomiarowych w zakresie 0-200 km/h są przeznaczone dla radarów nie lidarów oraz są niewystarczające dla przyrządów o zakresie prędkości większym np.: 0-320 km/h
oraz konkretnie dla przyrządów Ultralyte:
brak znaku zatwierdzenia typu powoduje utratę legalizacji ponownej przez przyrząd;
nie istnieje jeden wzór znaku zatwierdzenia typu ani miejsca, w którym powinien być umieszczony dla tych urządzeń, można spotkać urządzenia ze znakami, które nie spełniają wymogów prawa a urzędnicy mimo to poświadczają zgodność z wymaganiami;
wg instrukcji obsługi śruby kalibracyjne nie powinny być zabezpieczone w tym urządzeniu a wg przepisów prawa powinny być zabezpieczone obie; niezmieniona decyzja zatwierdzenia typu ZT 71/2007 po marcu 2014 powoduje, że każda legalizacja ponowna wydana po tym terminie powoduje utratę tejże z mocy prawa;
stosowanie do zabezpieczenia naklejek serwisowych jest niezgodne z prawem mimo to urzędnicy poświadczają zgodność z wymaganiami;
Zainteresowanych powyższym wpisem proszę o kontakt.